Regulamin dostarczania wody i odprowadzania ścieków
Wprowadzony w życie uchwałą Rady Gminy Sulęczyno nr XXXV/281/2017 z dnia 30 listopada 2017 r.
REGULAMINDOSTARCZANIA WODY
IODPROWADZANIA ŚCIEKÓW
PrzedsiębiorstwaWodociągów i Kanalizacji Sp. z o.o. w Sierakowicach
ROZDZIAŁI
PRZEPISYOGÓLNE
§1.
Regulaminokreśla zasady zbiorowego zaopatrzenia w wodę i zbiorowego odprowadzaniaścieków realizowanego na terenie gminy Sierakowice przez PrzedsiębiorstwoWodociągów i Kanalizacji Sp. z o.o. w Sierakowicach.
§2.
Użyte w regulaminie określenia oznaczają:
1) ustawa – ustawa z dnia 7 czerwca 2001 r. ozbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzaniu ścieków (tj. Dz.U. z2017r. poz. 328),
2)przedsiębiorstwo – Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji Sp. z o.o. wSierakowicach,
3)odbiorca usług - każdy,kto korzysta z usług wodociągowo-kanalizacyjnych z zakresu zbiorowegozaopatrzenia w wodę i zbiorowego odprowadzania ścieków na podstawie pisemnejumowy z przedsiębiorstwem
4) umowa - umowa o zaopatrzenie w wodę lubodprowadzenie ścieków, zawarta międzyprzedsiębiorstwem, a odbiorcą usług,
5) wodomierzgłówny - przyrząd pomiarowy mierzący ilość pobranej wody,znajdujący się na każdym przyłączu wodociągowym,
6) wodomierz– przyrząd pomiarowy zainstalowany na wewnętrznej instalacji wodociągowejobiektu budowlanego przy punkcie czerpalnym wody,
7) dodatkowywodomierz – przyrząd pomiarowy zainstalowany za wodomierzem głównym służący określeniu ilości wody bezpowrotnie zużytej,
8) okresobrachunkowy – określony w umowie okres rozliczeń za usługi dostawy wody i odprowadzaniaścieków,
ROZDZIAŁ II
MINIMALNY POZIOM USŁUG ŚWIADCZONYCH PRZEZ PRZEDSIĘBIORSTWO W ZAKRESIEDOSTARCZANIA WODY I ODPROWADZENIA ŚCIEKÓW
§ 3.
Przedsiębiorstwodostarcza wodę i odprowadza ścieki zapewniając zdolność posiadanych urządzeń ,a szczególności:
1) dostarczawodę do nieruchomości, o jakości przeznaczonej do spożycia przez ludzi w sposóbciągły i niezawodny,
2) zapewniaw posiadanej sieci odpowiednie ciśnienie wody, o wielkości wynikającej z warunkówtechnicznych przyłączenia,
3) odbieraścieki w sposób ciągły, o stanie i składzie zgodnym z aktualnie obowiązującymiprzepisami, w ilości określonej w dokumentacji projektowej i warunkachprzyłączenia nieruchomości,
4) określadopuszczalne wskaźniki zanieczyszczeń odbieranych ścieków, a także kontroluje,czy jakość przyjmowanych ścieków jest zgodna z obowiązującymi przepisami,
5) zapewnia spełnianie warunków wprowadzeniaograniczeń dostarczania wody w przypadku wystąpienia jej niedoboru na zasadachokreślonych w zezwoleniu,
6) dokonujena własny koszt niezbędnych napraw urządzeń wodociągowych i kanalizacyjnychbędących w jego posiadaniu, za wyjątkiem usuwania uszkodzeń powstałych z winyodbiorcy,
7) dokonujena własny koszt niezbędnych napraw przyłączy będących w jego posiadaniu, zawyjątkiem usuwania uszkodzeń powstałych z winy odbiorcy,
8) budujeurządzenia wodociągowe i urządzenia kanalizacyjne, w zakresie wynikającym zwieloletniego planu rozwoju i modernizacji,
9) instalujena własny koszt wodomierz główny po odbiorze technicznym przyłącza i zawarciuumowy,
10) ponosi koszty zakupu i utrzymaniawodomierza głównego,
11) informuje o jakości wody przeznaczonej dospożycia przez ludzi kwartalnie w formie ogłoszenie prasowego,
§ 4.
Odbiorca korzystaz zaopatrzenia w wodę i odprowadzania ścieków w sposób niepowodujący pogorszeniajakości usług świadczonych przez przedsiębiorstwo oraz nieutrudniającydziałalności, a w szczególności:
1) wykorzystującpobieraną wodę oraz wprowadzając ścieki w celach określonych w umowie i wwarunkach przyłączenia nieruchomości,
2) użytkującwewnętrzną instalację wodociągową, w sposób eliminujący możliwość wystąpieniaskażenia chemicznego lub bakteriologicznego wody w sieci, na skutek cofnięciasię wody z wewnętrznej instalacji wodociągowej, powrotu ciepłej wody lub wody zinstalacji centralnego ogrzewania,
3) zabezpieczającprzed dostępem osób nieuprawnionych pomieszczenie, w którym zainstalowany jestwodomierz główny,
4) użytkującwewnętrzną instalację kanalizacyjną, w sposób niepowodujący zakłóceńfunkcjonowania sieci kanalizacyjnej,
5) informującprzedsiębiorstwo o zrzutach awaryjnych lub zmianie jakości ściekówodbiegających od warunków umowy,
6)umożliwiającosobom reprezentującym przedsiębiorstwo prawo wstępu na teren nieruchomości ido pomieszczeń w celach określonych przepisami ustawy oraz niniejszegoregulaminu,
7) zawiadamiającprzedsiębiorstwo o wszelkich stwierdzonych uszkodzeniach wodomierza głównegolub urządzenia pomiarowego, w tym o zerwaniu plomby,
8) informującprzedsiębiorstwo o zmianach stanu prawnego nieruchomości ,
9) powiadamiającprzedsiębiorstwo o wszelkich zmianach technicznych w instalacji wewnętrznych,które mogą mieć wpływ na działanie sieci
10) udostępniając nieodpłatnieprzedsiębiorstwu miejsce na elewacji lub ogrodzeniu nieruchomości odbiorcy,celem umieszczenia tabliczek z oznakowaniem armatury wodociągowej.
ROZDZIAŁ III
SZCZEGÓŁOWEWARUNKI I TRYB ZAWIERANIA I ROZWIĄZYWANIAUMÓW
§ 5.
Postanowieniaumowy nie mogą ograniczać praw i obowiązków stron wynikających z przepisówustawy, przepisów wykonawczych orazpostanowień regulaminu.
§ 6.
- Przedsiębiorstwozawiera umowę na wniosek przyszłego odbiorcy, po spełnieniu przez niegowarunków technicznych przyłączenia oraz okazaniu tytułu prawnego donieruchomości.
- Umowamoże być zawarta z osobą, która korzysta z nieruchomości o nieuregulowanym stanieprawnym, po uprawdopodobnieniu faktu korzystania z przyłączonej nieruchomości.
§ 7.
- Umowa zawierana przez przedsiębiorstwo z odbiorcąusług, określa minimalną ilość dostarczanej wody oraz cel jej poboru.
- Umowa określa obowiązki stron wzakresie utrzymania przyłączy oraz zasad usuwania ich awarii.
- W przypadku, gdy przyłącza są wposiadaniu odbiorcy, odpowiedzialność przedsiębiorstwa za zapewnienie ciągłościi jakości świadczonych usług jest ograniczona do posiadanych przezprzedsiębiorstwo urządzeń wodociągowych i kanalizacyjnych.
- Umowa określa miejsce wykonywaniausługi dostawy wody i odbioru ścieków.
- Umowy zOdbiorcami Przedsiębiorstwo zawiera w lokalu przedsiębiorstwa w rozumieniuprzepisów ustawy z dnia30 maja 2014r Prawa konsumenta (tj. Dz.U. z 2017r. poz. 683).
§8.
- Umowamoże być zawarta z osobami korzystającymi z lokali na wniosek właściciela lubzarządcy budynku wielolokalowego.
- Wniosek,o którym mowa w ust. 1 zawiera :
a) określenieosób korzystających z lokali, w tym określenie rodzaju tytułu prawnego dozajmowanego lokalu wraz ze zgodą takiej osoby na zawarcie umowy, potwierdzonąwłasnoręcznym podpisem
b) oświadczeniewnioskodawcy o poinformowaniu osób korzystających z lokali o zasadach rozliczaniaróżnic oraz o obowiązku ponoszenia na rzecz przedsiębiorstwa dodatkowych opłat,
- Downiosku dołącza się schemat wewnętrznej instalacji wodociągowej w budynku wielolokalowymza wodomierzem głównym.
- Wterminie 14 dni od dnia złożenia kompletnego wniosku, przedsiębiorstwo jestzobowiązane wydać informację techniczną określającą wymagania techniczne.
§9.
- Umowa jest zawierana na czas nieokreślony lubokreślony.
- Zmiana umowy następuje poprzez zawarcie nowejumowy lub w formie aneksu do umowy na piśmie, pod rygorem nieważności.
- Nie wymaga formy pisemnej zmiana umowy dotyczącataryfy lub adresu do korespondencji.
§10.
- Umowa zawarta na czas nieokreślony może byćrozwiązana przez każdą ze stron zauprzednim trzymiesięcznym okresem wypowiedzenia dokonanym w każdym czasie,przez złożenie pisemnego oświadczenia woli w siedzibie przedsiębiorstwa lubprzesłania listem poleconym.
- Umowa zawarta na czas określony może byćrozwiązana przez każdą ze stron zauprzednim jednomiesięcznym okresem wypowiedzenia dokonanym w każdym czasie,przez złożenie pisemnego oświadczenia woli w siedzibie przedsiębiorstwa lubprzesłania listem poleconym.
- Umowa może być rozwiązana w drodze porozumieniastron.
- Umowa wygasa w przypadku śmierci odbiorcy będącegoosobą fizyczną, upadłości strony, utraty przez przedsiębiorstwo zezwolenia.
§ 11.
Po rozwiązaniu umowy przedsiębiorstwo dokonujezamknięcia przyłącza wodociągowego i/lub kanalizacyjnego oraz demontujewodomierz główny.
ROZDZIAŁ IV
SPOSOBY ROZLICZEŃ W OPARCIU O CENY ISTAWKI OPŁAT USTALONE W TARYFACH
§ 12.
Rozliczeniaza zbiorowe zaopatrzenie w wodę i zbiorowe odprowadzanie ścieków są prowadzoneprzez Przedsiębiorstwo z odbiorcami usług na podstawie określonych w taryfachcen i stawek opłat oraz ilości dostarczanej wody i odprowadzanych ścieków.
§ 13.
- Ilość dostarczonej wody ustala się na podstawieodczytu wodomierza głównego.
- W przypadku zawarcia umów z osobami korzystającymiz lokali w budynkach wielolokalowych, ilość dostarczonej wody ustala się na podstawie wodomierzyzainstalowanych przy wszystkich punktach czerpalnych, z uwzględnieniem różnicywynikającej pomiędzy odczytem wodomierza głównego sumą odczytanych wodomierzy przy punktachczerpalnych.
§ 14.
- Ilość odprowadzanych ścieków ustala się napodstawie wskazań urządzeń pomiarowych.
- W razie braku urządzeń pomiarowych ilośćodprowadzanych ścieków ustala się jako równą ilości dostarczonej wody.
§ 15.
- W rozliczeniach ilościodprowadzanych ścieków ilość bezpowrotnie zużytej wody uwzględnia się wyłączenie w przypadkach, gdywielkość jej zużycia na ten cel ustalona jest na podstawie dodatkowegowodomierza zainstalowanego na koszt odbiorcy.
- W przypadku poboru wody z ujęćodbiorcy, ilość ścieków wprowadzonych do urządzeń przedsiębiorstwa ustala sięna podstawie wskazań wodomierza zainstalowanego na koszt odbiorcy na własnychujęciach .
§ 16.
- Strony określą w umowie okres obrachunkowyoraz skutki niedotrzymania terminuzapłaty jak również sposób uiszczania opłat.
- Wniesienie przez odbiorcę reklamacji,co do wysokości faktury, nie wstrzymuje obowiązku uregulowania należności.
§ 17.
- Odbiorca reguluje należności za dostarczoną wodę iodprowadzone ścieki na podstawie faktur wystawianych przez przedsiębiorstwo wokresach obrachunkowych określonych w umowie.
- Jeżeli Odbiorca usług zalega zzapłatą za usługi za dwa okresy obrachunkowe następujące po dniu otrzymaniaupomnienia, Przedsiębiorstwo po uprzednim pisemnym wyznaczeniu dodatkowegoterminu zapłaty wraz z powiadomieniem o skutkach jego nie dotrzymania, ma prawoodstąpić od umowy.
- Po rozwiązaniu umowyPrzedsiębiorstwo dokonuje odcięcia dostawy wody i zamyka przyłącze kanalizacyjneoraz demontuje wodomierz. Koszty ponownego uruchomienia dostawy wody iodprowadzania ścieków obciążają Odbiorcę usług.
ROZDZIAŁV
WARUNKIPRZYŁĄCZENIA DO SIECI
§18.
- Przyłączenie nieruchomości do sieciwodociągowej lub kanalizacyjnej odbywa się na wniosek osoby ubiegającej się oprzyłączenie.
- Przedsiębiorstwo po otrzymaniuwniosku określa warunki techniczne przyłączenia do posiadanej sieci.
- Warunkiem przystąpienia do wykonaniarobót przyłączeniowych jest wcześniejsze uzgodnienie dokumentacji technicznej zprzedsiębiorstwem.
- Przed zawarciem umowy przedsiębiorstwodokonuje odbioru technicznego wykonanego przyłącza w formie protokołu odbioru,celem stwierdzenia czy zostały spełnione warunki techniczne.
- Umowa określi zakres utrzymywaniaprzyłączy przez przedsiębiorstwo.
§ 19.
Zwnioskiem o wydanie technicznych warunków przyłączenia do sieci wodociągowej ikanalizacyjnej może występować osoba posiadająca tytuł prawny do korzystania znieruchomości, która ma być przyłączona do sieci.
§ 20.
1. Wnioseko wydanie technicznych warunków przyłączenia do sieci wodociągowej ikanalizacyjnej powinien w szczególności zawierać:
1)oznaczenie wnioskodawcy,
2)określenie:
a)rodzaju i parametrów instalacji odbiorczych,
b)charakterystyki zużycia wody,
c) rodzaju i ilości, a w przypadku przemysłowychodbiorców usług również jakościodprowadzanych ścieków,
d)przeznaczenia wody,
3)informacje określające charakterystykę techniczną obiektu, do którego będziedostarczana woda, a w szczególności:
a) powierzchnię użytkowa i rodzaj lokali(mieszkalne, użytkowe) w budynkach zasilanych w wodę,
b) wyposażenie lokali i obiektów w urządzeniazużywające wodę i odprowadzające ścieki,
4)proponowany termin rozpoczęcia poboru wody.
2. Downiosku, o którym mowa w ust. 1, osoba ubiegająca się o przyłączenie do sieci,powinna załączyć:
1) dokument potwierdzający tytuł prawny dokorzystania z nieruchomości, której dotyczy wniosek,
2) mapę sytuacyjną, określającą usytuowanienieruchomości, o której mowa w ust. 1, względem istniejących sieci wodociągoweji kanalizacyjnej oraz innych obiektów i urządzeń uzbrojenia terenu.
§ 21.
1. Przedsiębiorstwookreśla warunki przyłączenia i przekazuje wnioskodawcy w terminie nie dłuższymniż 30 dni od dnia złożenia wniosku. W szczególnie uzasadnionych przypadkachtermin ten może ulec przedłużeniu.
2. Warunki przyłączenia są ważne trzy lata oddnia ich określenia.
3. Warunki przyłączenia powinny określać wszczególności:
1) miejsca i sposób przyłączenia sieci wodociągowej ikanalizacyjnej z instalacjami odbiorcy,
2) przepływ obliczeniowy wody lub urządzenia sanitarnei techniczne, w których zużywana jest woda i odprowadzane są ścieki,
3) wymagania dotyczące:
a)miejsca zainstalowania wodomierza głównego,
b)miejsca zainstalowania urządzenia pomiarowego,
c)jakości odprowadzanych ścieków,
4) termin ważności warunków przyłączenia.
4. Warunkiemprzystąpienia do wykonania robót przyłączeniowych jest wcześniejsze uzgodnieniedokumentacji technicznej z Przedsiębiorstwem.
§ 22.
Warunkiemprzystąpienia do wykonania przyłącza jest wcześniejsze uzgodnienie dokumentacjitechnicznej z Przedsiębiorstwem w terminie 14 dni od otrzymania dokumentacjioraz spełnienie innych wymaganych przepisami Prawa budowlanego warunków.
§ 23.
- Przedsiębiorstwo ma prawo odmówić przyłączenia do sieci jeśliprzyłącze zostało wykonane bez wydania warunków technicznych lub niezgodnie zwydanymi warunkami technicznymi.
- Przedsiębiorstwo może omówić wydania warunkówtechnicznych, jeżeli nie posiada technicznych możliwości przyłączenia, zzastrzeżeniem § 25.
ROZDZIAŁ VI
TECHNICZNE WARUNKI OKREŚLAJĄCE MOŻLIWOŚĆ DOSTĘPU DO USŁUG WODOCIĄGOWO- KANALIZACYJNYCH
§ 24.
- Przedsiębiorstwoma prawo odmówić przyłączenia nowego Odbiorcy do istniejącej sieci wodociągowejlub kanalizacyjnej, jeżeli w wyniku przyłączenia warunki techniczne pogorsząsię tak, że nie zostanie zachowany minimalny poziom usług, a w szczególności,jeżeli zabraknie wymaganych zdolności produkcyjnych ujęć, stacji uzdatniania ioczyszczalni ścieków oraz zdolności dostawczych istniejących układówdystrybucji wody i odprowadzania ścieków.
- Przedsiębiorstwoma prawo odmówić przyłączenia nowego Odbiorcy do istniejącej sieci wodociągowejlub kanalizacyjnej, jeżeli przyłączenie do sieci spowoduje obniżenie poziomuusług w stopniu takim, że nie będą spełnione wymagania określające minimalnypoziom usług.
- Przedsiębiorstwoma prawo odmówić przyłączenia do sieci, jeżeli nie posiada technicznychmożliwości świadczenia usług.
§ 25.
Potencjalniodbiorcy mogą uzyskać informacje dotyczące dostępności do usług:
1) wUrzędzie Gminy Sierakowice, który udostępnia nieodpłatnie do wglądu:
a) studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowaniaprzestrzennego gminy,
b) miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego,
c) niniejszy regulamin,
d) warunki udzielania zezwolenia na prowadzeniezbiorowego zaopatrzenia w wodę i zbiorowego odprowadzania ścieków,
2) wPrzedsiębiorstwie, które udostępnia nieodpłatnie do wglądu:
a) wieloletnie plany rozwoju i modernizacji,
b) niniejszy regulamin.
ROZDZIAŁ VII
SPOSÓBDOKONYWANIA PRZEZ PRZEDSIĘBIORSTWO ODBIORU WYKONANEGO PRZYŁĄCZA
§ 26.
- Odbiór przyłączadokonywany jest na podstawie końcowego odbioru technicznego.
- Protokół końcowy odbiorutechnicznego stanowi potwierdzenie prawidłowości wykonania podłączenia i jegopodpisanie przez strony zobowiązuje odbiorcę do zawarcia umowy.
- W ramach prac związanych z odbioremprzyłącza, Przedsiębiorstwo dokonuje sprawdzenia zgodności wykonanych prac zwydanymi warunkami przyłączenia do sieci wodociągowej i/lub kanalizacyjnej orazz projektem przyłącza.
- Wszelkie odcinki przyłącza ulegająceczęściowemu zakryciu (tzw. prace zanikające) należy zgłaszać do odbioru przedzasypaniem.
§ 27.
Termin odbioru przyłącza,Przedsiębiorstwo uzgadnia z Odbiorcą. Termin nie może być dłuższy niż trzy dniod daty zgłoszenia gotowości do odbioru przez przedstawiciela Odbiorcy.
§ 28.
- Zgłoszenieodbioru technicznego przyłącza powinno zawierać co najmniej:
dane identyfikujące inwestora i adres przyłącza, termin odbioru proponowanyprzez Wykonawcę, inne warunki odbioru, np. zamknięcie sieci eksploatowanej. - Protokółodbioru technicznego przyłącza powinien zawierać co najmniej:
datę odbioru, dane techniczne charakteryzujące przedmiot odbioru,( średnica,materiał, długość, elementy uzbrojenia ), rodzaj odprowadzanych ścieków dlaprzyłącza kanalizacyjnego, skład i podpisy członków komisji dokonującejodbioru, uwagi dotyczące różnic pomiędzy projektem a realizacją przyłącza.
ROZDZIAŁ VII
SPOSÓB POSTĘPOWANIA W PRZYPADKU NIEDOTRZYMANIA CIĄGŁOŚCI USŁUG IODPOWIEDNICH PARAMETRÓW DOSTARCZANEJ WODY I WPROWADZANYCH DO SIECIKANALIZACYJNEJ ŚCIEKÓW
§ 29.
- Przedsiębiorstwo zobowiązane jest do udzieleniaodbiorcom usług informacji dotyczących występujących zakłóceń zaopatrzenia wwodę i odprowadzania ścieków oraz awarii urządzeń wodociągowych ikanalizacyjnych.
- Wstrzymanie zaopatrzenia w wodę i odprowadzaniaścieków może nastąpić bez uprzedniego zawiadomienia odbiorców w przypadkach,gdy występują warunki stwarzające zagrożenie dla życia, zdrowia i środowiskalub uniemożliwiające świadczenia usług, w szczególności gdy:
1) z powodu nagłej awarii sieci nie mamożliwości prowadzenia zaopatrzenia w wodę lub odprowadzania ścieków,
2) dalsze funkcjonowanie sieci stwarzabezpośrednie zagrożenie dla życia, zdrowia lub środowiska.
- O przerwach w dostawie wody wynikających zplanowanych prac konserwacyjno-remontowych Przedsiębiorstwo powiadomi odbiorcęnajpóźniej na dwa dni przed jej planowanym terminem.
- W przypadku, gdyby przerwa trwała dłużej niż 12godzin, należy o tym powiadomić odbiorców minimum na 7 dni przed nią. W takimprzypadku Przedsiębiorstwo zapewni zastępczy punkt poboru wody.
ROZDZIAŁ VIII
STANDARDY OBSŁUGI ODBIORCÓW USŁUG, A W SZCZEGÓLNOŚCI SPOSOBY REKLAMACJIORAZ WYMIANY INFORMACJI DOTYCZĄCYCH ZAKŁÓCEŃ W DOSTAWIE WODY
I ODPROWADZANIU ŚCIEKÓW
§ 30.
Przedsiębiorstwozobowiązane jest do udzielania na żądanie odbiorców informacji w związku zniedotrzymaniem ciągłości usług nie później niż w ciągu:
a) 12godzin - na telefoniczne żądanie określenia przewidywanego terminu usunięciaprzerw i zakłóceń w świadczeniu usług,
b) 7 dni - na pisemne żądanie usunięcia przerw izakłóceń, o których mowa w lit. a.
§ 31.
- Odbiorca usług ma prawo zgłaszania reklamacjidotyczących ilości i jakości świadczonych usług oraz wysokość opłat za usługi.
- Reklamacje, o których mowa w ust. 1, wnoszone są napiśmie osobiście przez zainteresowanego w siedzibie Przedsiębiorstwa, listempoleconym lub za pomocą poczty elektronicznej.
- Przedsiębiorstwo zobowiązane jest do powiadomieniazainteresowanego o sposobie załatwienia reklamacji w terminie 14 dni od datywpływu. Termin ten może ulec przedłużeniu, jeżeli istnieje koniecznośćprzeprowadzenia szczegółowego postępowania wyjaśniającego.
ROZDZIAŁ IX
WARUNKI DOSTAWYWODY NA CELE PRZECIWPOŻAROWE
§ 32.
Woda docelów przeciwpożarowych dla obiektów jest dostępna przede wszystkim z hydrantówzainstalowanych na sieci wodociągowej.
§ 33.
Zapewnienie dostawy wody na celeprzeciwpożarowe następuje na podstawie umowy zawieranej pomiędzy gmina,przedsiębiorstwem i jednostką straży pożarnej.
§ 34.
Ilość wody pobieranej na cele przeciwpożarowewraz z określeniem punktów poboru jest ustalana na podstawie pisemnychinformacji składanych przez jednostkę straży pożarnej w umownie ustalonychokresach.
§ 35.
Należności za wodę pobraną na celeprzeciwpożarowe reguluje gmina.
ROZDZIAŁ X
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
§ 36.
W sprawach nieobjętych niniejszym regulaminemobowiązują przepisy prawa, a w szczególności przepisy ustawy i przepisywykonawcze do ustawy.